5 zmian które sprawią że będziesz Mobile-Friendly

Od czego musisz zacząć, aby stać się Mobile-Friendly i dlaczego jest to takie ważne?

Grafika na dole pokazuje nam, że na ten moment mamy 82 miliony użytkowników urządzeń mobilnych w Internecie, a ta liczba prawdopodobnie wzrośnie do 90 milionów w 2025 roku. 

Ta liczba ciągle rośnie, tak jak liczba twoich potencjalnych klientów, których możesz pozyskać stając się przyjazny użytkownikom mobilnym.

jak być mobile friendly

Dlatego od marca 2021 roku, przyjazność użytkownikom mobilnym(Mobile-First indexing) stała się czynnikiem rankingowym w Google.

A strony internetowe wyświetlane w wynikach wyszukiwania zostaną pozycjonowane na podstawie treści ich wersji mobilnych.

Czynniki związane z użytkownikami mobilnymi, które będą brane przy pozycjonowaniu stron internetowych przez Google będzie ciągle rosła.

Wiele stron internetowych w dalszym ciągu dostarcza użytkownikom niskiej jakości obsługę na urządzeniach mobilnych.

Czym jest przyjazność użytkownikom mobilnym (Mobile-Friendliness)

Przyjazność użytkownikom mobilnym oznacza stronę zaprojektowaną i zoptymalizowaną pod kątem urządzeń mobilnych.

Twoja strona musi wyświetlać się użytkownikom mobilnym równie dobrze co użytkownikom korzystającym z komputerów.

Obsługa na urządzeniach mobilnych jest odrobine utrudniona między innymi ze względu na znacznie mniejszy ekran. Dlatego tekst na twojej stronie powinien być większy tak aby mógł być czytelny.

Poruszanie się po witrynie także powinno być maksymalnie uproszczone, linki które znajdują się na stronie również powinny być łatwe do kliknięcia palcem.

Strona internetowa dla urządzeń mobilnych powinna być łatwa w użyciu pod każdym względem, bez konieczności powiększania tekstu czy konfiguracji innych ustawień do których zmuszała by użytkownika.

To może wydawać się to skomplikowane dlatego na kilku przykładach pokaże ci co mam na myśli i co powinieneś zmienić na swojej swojej stronie jeżeli jeszcze tego nie zrobiłeś.

1. Responsywny wygląd - Responsive Web Design

Responsive Web Design ma na celu dostosowanie jednej strony internetowej, która dopasowuje się do wszystkich rozmiarów i rozdzielczości ekranu. Pozwala na wysokiej jakości  doświadczenia użytkownika(UX – User Expirience), bez względu na to, jak duży lub mały jest rozmiar wyświetlacza.

Pisałem wcześniej o przykładach dlatego na dole znajduję się przykład OLX.pl.

 

 

urzadzenia mobilne
Wersja na urządzenia mobilne
Wersja na komputery

Responsive Web Design to zupełnie nowy sposób myślenia o tworzeniu stron internetowych. 

To najlepsze podejście do zapewnienia użytkownikom lepszych wrażeń na urządzeniu mobilnym. 

Cała koncepcja jest zbudowana wokół jednej idei: „elastyczne wszystko”. 

Wszystko, od tekstu, obrazów i przycisków po elementy div i inne elementy strony, powinno dostosowywać się do rozmiaru i orientacji ekranu. 

Jak powiedział kiedyś Bruce Lee: „Wlewasz wodę do kubka, a ona staje się kubkiem”. Responsywny projekt właśnie to robi. 

Elementy powinny być bezkształtne, bezkształtne jak woda. Gdziekolwiek je umieścisz, z jednego urządzenia na drugie, powinny się odpowiednio dostosować. 

Przyjrzyjmy się, jak Nike osiągnęło swój responsywny układ, wychodząc poza podstawy. 

Konstrukcja Nike dostosowana do urządzeń mobilnych Nike słynie z kultowego logo znanego jako The Swoosh (co oznacza: szybkie poruszanie się w powietrzu lub wodzie z płynnym, delikatnym dźwiękiem). 

Responsywna witryna Nike została zaprojektowana tak, aby „szumieć” na ekranie o różnych rozmiarach, aby jak najlepiej wyświetlać treść i zapewnić spójne wrażenia na każdym urządzeniu. 

Nike renderuje w pełni funkcjonalną stronę internetową na większe ekrany z górnym menu nawigacyjnym i większymi obrazami, podczas gdy na mniejszych ekranach ma bardziej przejrzysty i prostszy interfejs. 

W przeglądarkach mobilnych górna nawigacja i marki boczne są ukryte pod menu hamburgera. Na wyświetlaczu pozostają najważniejsze elementy – koszyk i przycisk wyszukiwania.


Dodaj komentarz