You are currently viewing Autorytet Domeny

Autorytet Domeny

5/5

Co to jest Autorytet Domeny? (Domain Authority)

Czym jest Autorytet Domeny?

Domain Authority (DA) to wynik rankingu wyszukiwarek, który przewiduje, jakie jest prawdopodobieństwo, że witryna zajmie pozycję na stronach wyników wyszukiwania (SERP)

Wynik autorytetu domeny wynosi od jednego do 100, przy czym wyższe wyniki odpowiadają większej zdolności do rangowania. Autorytet domeny jest obliczany na podstawie oceny wielu czynników, w tym łączenia domen głównych i liczby wszystkich linków w jeden wynik DA. Ten wynik można następnie wykorzystać do porównania witryn internetowych lub śledzenia „pozycji w rankingu” witryny w czasie. Domain Authority nie jest miernikiem używanym przez Google do określania rankingów wyszukiwania i nie ma wpływu na SERP.

Jak oceniany jest autorytet domeny?

Skąd bierze się Autorytet Domeny?

Autorytet domeny oceniamy w 100-punktowej skali logarytmicznej. W ten sposób znacznie łatwiej jest zwiększyć swój wynik z 20 do 30 niż z 70 do 80.

Co to jest „dobry” Domain Authority?

Jaki to jest dobry Autorytet Domeny?

Ogólnie rzecz biorąc, witryny z bardzo dużą liczbą wysokiej jakości linków zewnętrznych (takie jak Wikipedia lub Google.com) znajdują się na szczycie skali Domain Authority, podczas gdy małe firmy i witryny z mniejszą liczbą linków przychodzących mogą mieć znacznie niższy DA wynik. Zupełnie nowe witryny będą zawsze rozpoczynać się od wyniku Domain Authority wynoszącego jeden. Ponieważ Domain Authority ma być predyktorem pozycji witryny w rankingu, posiadanie bardzo wysokiego wyniku DA nie powinno być twoim jedynym celem. 

Spójrz na wyniki DA witryn, z którymi bezpośrednio konkurujesz w SERP, i postaraj się uzyskać wyższy wynik niż Twoi konkurenci. Najlepiej używać go jako wskaźnika porównawczego (zamiast bezwzględnego, konkretnego wyniku) podczas przeprowadzania badań w wynikach wyszukiwania i określania, które witryny mogą mieć silniejsze / ważniejsze profile linków niż inne. Ponieważ jest to narzędzie porównawcze, niekoniecznie istnieje „dobry” lub „zły” wynik Domain Authority.

Jak oceniany jest autorytet domeny?

Skąd bierze się Autorytet Domeny?

Autorytet Domeny (Domain Authority) VS Autorytet Strony,  Autorytet Domeny mierzy predykcyjną siłę rankingu całych domen lub subdomen, autorytet strony mierzy siłę poszczególnych stron.

Techniczna definicja Autorytetu Domeny (Domain Authority)

Jaka jest techniczna definicja Autorytetu Domeny?

Domain Authority opiera się na danych, wykorzystuje dziesiątki czynników w swoich obliczeniach. Samo obliczenie Domain Authority wykorzystuje model uczenia maszynowego, aby przewidzieć algorytm „najlepiej dopasowany”, który najściślej koreluje nasze dane linków z rankingami tysięcy rzeczywistych wyników wyszukiwania, których używamy jako standardów do skalowania. 

Ponieważ autorytet opiera się na obliczeniach uczenia maszynowego, wynik Twojej witryny często będzie się zmieniać, ponieważ w obliczeniach używa się więcej, mniej lub różnych punktów danych – na przykład, gdyby Facebook miał zdobyć miliard nowych linków, PA i DA wszystkich spadłyby względnie na Facebooku. Z tego powodu pamiętaj, że zawsze powinieneś używać Domain Authority jako metryki względnej do porównywania z profilami linków innych witryn, w przeciwieństwie do bezwzględnej wartości oceny skuteczności wewnętrznych działań SEO.

Dlaczego mój autorytet się zmienia?

Co wpływa na Autorytet mojej domeny?

Ponieważ Domain Authority (i, w tym przypadku, Page Authority) składa się z wielu metryk i obliczeń, określenie dokładnej przyczyny zmiany może być wyzwaniem. Jeśli Twój wynik wzrósł lub spadł, istnieje wiele czynników, które mogą mieć wpływ, między innymi: Wzrost Twojego profilu linków nie został jeszcze ujęty w naszym indeksie internetowym. W witrynach o najwyższym autorytecie nastąpił znaczny wzrost liczby łączy, co spowodowało wypaczenie procesu skalowania. Masz linki z miejsc, które nie mają wpływu na ranking Google. Zindeksowaliśmy (i umieściliśmy w naszym indeksie) więcej lub mniej domen linkujących niż wcześniej. Twój autorytet domeny znajduje się na dolnym końcu spektrum punktacji i dlatego bardziej wpływa na niego fluktuacja skalowania. 

Kluczem do zrozumienia fluktuacji autorytetu strony i domeny jest to, że wskaźniki te nie istnieją w próżni – zależą od wielu pozytywnych i negatywnych czynników, więc nawet jeśli dana witryna poprawia swoje SEO, jej wyniki autorytetu mogą nie zawsze odzwierciedlać to. 

Dobra metafora, która pomoże zrozumieć, dlaczego działają rankingi „best of”. Spójrzmy na przykład: jeśli Singapur ma najlepszą jakość powietrza w 2015 r. I jeszcze bardziej ją poprawi w 2016 r., Czy na pewno pozostanie na pierwszym miejscu? A jeśli Dania również poprawi jakość powietrza lub Nowa Zelandia (która, powiedzmy, została pominięta w rankingach w 2015 r.) Dołączy do systemu ocen? Być może wszystkie kraje 2–10 poprawiły się dramatycznie, a Singapur spadł teraz na # 11, mimo że technicznie poprawiły się, a nie gorsze. Ponieważ w grę wchodzi wiele innych czynników, ranking Singapuru może się zmienić pomimo jakiegokolwiek działania (lub bezczynności) z ich strony. 

Domain Authority (i Page Authority) działa w podobny sposób. Ponieważ są one skalowane w systemie 100-punktowym, po każdej aktualizacji ponowne obliczenia oznaczają, że wynik autorytetu danej strony / witryny może spaść, nawet jeśli ta strona / witryna poprawiła liczbę i jakość linków. 

Taka jest natura względnego, skalowanego systemu. W związku z tym – i jest to na tyle ważne, że jeszcze raz to podkreślimy – wyniki autorytetów najlepiej postrzegać jako wskaźniki porównawcze, a nie bezwzględne.

 

Dodaj komentarz