Jak robić SEO dla Biur Nieruchomości?

Jak robić SEO dla Biur Nieruchomości?

SEO dla Biur Nieruchomości

SEO dla biur nieruchomości to precyzyjne działania mające na celu optymalizację strony internetowej biura nieruchomości, zgodnie z wytycznymi wyszukiwarek internetowych. Wyodrębnione spośród ogólnych zasad optymalizacji.

Prawdopodobnie twoja konkurencja już to robi, a jeżeli nie, to będzie twoja przewaga na rynku.

Ze względu na niskie stopy procentowe i łatwą dostępność kredytu rynek nieruchomości mimo aktualnie rozwijającego się kryzysu związanego z wirusem w dalszym ciągu ma się dobrze. Aktualna sytuacja zaostrza konkurencyjność miedzy developerami i dlatego warto skupić się na zwiększeniu widoczności w internecie.

Na czym polega Audyt SEO dla biura nieruchomości?

Zanim przystąpimy do pozycjonowania strony firmy zajmującej się sprzedażą nieruchomości musimy przeanalizować aktualna stronę a następnie przygotować strategie pozycjonowania

Możliwe ze nasza strona ma już pozycjonowanie lokalne? 

Wtedy powinniśmy skupić się na innych elementach. 

Czy posiadamy już jakiś organiczny ruch na naszej stronie? 

Czy strona przynosi nam klientów? 

Możliwe ze mamy duży ruch na stronie tylko nikt się z nami nie kontaktuje i zamiast skupiać się na zwiększeniu ruchu powinniśmy skupić się na tym jak zamienić aktualny ruch w klientów. 

Podczas audytu strony powinniśmy zwracać uwagę na podstawy: 

– struktura strony (Sitemap XML, robots.txt, przekierowania) 

– struktura i podstrony (meta title, meta description, tagi hx, atrybuty alt, adresy URL) 

– treści (struktura treści, linki wychodzące, przychodzące i linkowanie wewnętrzne) 

– wydajność (responsywność, szybkość ładowania) 

2. Optymalizacja pod silnik Google

Jak zoptymalizować stronę naszego biura nieruchomości pod silnik Google?

Po wykonanym audycie zabierz się za naprawianie wszystkich błędów na swojej stronie. Kiedy naprawisz już wszelkie wcześniejsze błędy przeanalizuj stronę pod względem: 

  • Badanie i analiza słów kluczowych
  • Przyjazne dla SEO adresy URL
  • Optymalizacja tytułów i opisów meta 
  • Optymalizacja obrazu
  • Prawidłowe umieszczanie linków wychodzących i wewnętrznych
  • Zepsute linki
  • Przekierowania
  • Optymalizacja szybkości witryny
  • Optymalizacja treści
  • Optymalizacja CTR i współczynnika odrzuceń Schemat Robots.txt
  • Mapa witryny XML
  • Certyfikat SSL
  • Walidacja W3C

3. Optymalizacja pod urządzenia mobilne (Responsywność)

Jak zoptymalizować stronę naszego biura pod urządzenia mobilne?

Rosnąca liczba ludzi korzystających częściej z urządzeń mobilnych niż desktopów zmusza dostosowanie stron internetowych pod smartfony i tablety również w przypadku biur nieruchomości. Optymalizując stronę pod urządzenia mobilne należy zwrócić szczególną uwagę na:

– Skalujące się elementy, dostosowanie szablonu strony pod urządzenia mobilne

– Szybkość strony 

– Szybkość hostingu 

– Strona główna 

– Nawigacja w witrynie 

– Wyszukiwanie w witrynie 

– Formularze Konwersje 

Skalujący się szablon odpowiedzialny za wygląd naszej strony jest rzeczą niezbędną przy korzystaniu z niego na urządzeniach mobilnych.

Co do szybkości naszej strony, to przy komputerach stacjonarnych i laptopach nie robi to praktycznie żadnej różnicy. Problem zaczyna się w przypadku wolniejszych telefonów, tutaj wolniejsza strona do udręka dla użytkownika. Kończy się to najczęściej opuszczeniem strony, czyli utratą potencjalnego klienta już na samym wstępie.

Aby tego uniknąć należy możliwie jak najbardziej uczynić naszą stronę lekką, dosłownie zmniejszyć jej wagę(obniżyć rozmiar plików). Lżejsza strona jest łatwiejsza do odtworzenia przez wolniejsze telefony, przez co ładuję się szybciej. To tylko początek zabawy z optymalizacją prędkości. To jak szybki jest nasz hosting, czy jest postawiony na dysku flashowym SSD czy HDD, robi diametralną różnicę. 

Nawigacja w witrynie powinna być intuicyjna i przejrzysta dla użytkownika.

Formularze na stronie powinny być dopasowane pod urządzenia mobilne, możliwie jak najprostsze aby nie zniechęcać klienta do kontaktu z nami.

4. Stwórz i wypełnij wizytówkę Google Moja Firma twojego biura nieruchomości

Często zapomina się o tym jak wiele dają twojej stronie i wpływają na pozyskiwanie klientów takie katalogi jak Google Moja Firma, Panorama firm czy inne. Najlepszym z nich oczywiście jest Google Moja Firma i to na nim należało by się skupić.

Oprócz wypełnienia Google Moja Firma danymi NAP(Name, Adress, Phone) należy pamiętać że daje też możliwość dodania linku do naszej strony. A uzupełnienie usług, a regularne dodawanie postów i promocji nie tylko zapewnia lepszy kontakt z klientem,  ma też ogromny wpływ na pozycjonowanie naszej wizytówki w wynikach Google.

Nie zapominajmy jak istotne jest zbudowanie zaufania wśród naszych potencjalnych klientów, a zbudować je możemy zbierając opinie pod naszą wizytówką Google Moja Firma naszego biura nieruchomości, a także prosząc o zamieszczenie ich na naszej stronie internetowej.

5. Pamiętaj o mediach społecznościowych

Dlaczego tak ważne są media społecznościowe dla twojego biura nieruchomości?

Prowadzenie mediów społecznościowych nie wpłynie na ranking twojej strony ale jest ważną częścią marketingu internetowego.

Biura nieruchomości mogą zbudować zaufanie klientów pokazując im jak wygląda kontakt z nimi. 

Przynosi to też bezpośredni ruch do twojej strony przez link który możesz umieścić w mediach społecznościowych.

Firmy zajmujące się nieruchomościami będą miały trudności z uzyskaniem widoczności w Internecie bez kont w mediach społecznościowych.

Ludzie kochają zdjęcia i dzięki mediom społeczenościowym jak Facebook, instagram czy Pinterest, możesz dzielić się zdjęciami wspaniałych mieszkań, domów czy innych nieruchomości.

Nie zapominaj o używnaniu lokalnych # podczas korzystania np. z Instagramu.

 

6. Prowadź bloga firmowego i publikuj na nim przydatne posty.

Blog firmowy jest świetną formą promocji w internecie, i w przypadku biur nieruchomości jest mnóstwo tematów o których można pisać jak np. „Dlaczego przy sprzedaży mieszkania warto korzystać z pomocy agencji?”

Jeżeli treści będą wartościowe to przy właściwej promocji blog firmowy przyniesie ogrom klientów.

Prowadzenie bloga daje dodatkowe możliwości pozycjonowania się na słowa kluczowe. Jako mała firma masz ograniczone zasoby i nie możesz sobie pozwolić na konkurowanie z dużymi przedsiębiorstwami, dlatego ważne jest, aby nadać priorytet rodzajom treści, które chcesz zamieścić. 

Twój blog powinien zawierać: artykuły informacyjne, wpisy dotyczące okolicy, takie jak: możliwość spacerów, koszty utrzymania, życie towarzyskie, szkoły, i okoliczne restauracje. 

Opisz wady i zalety okolicy i przedstaw wyjątkowe perspektywy.

Treść wizualna Może to obejmować: 

– Obrazy

– Wycieczki wideo 

– Wirtualne wycieczki

– Filmy transmitowane na żywo

– Infografiki. 

Przed opublikowaniem treści i udostępnieniem jej poświęć kilka minut na zoptymalizowanie jej pod kątem wyszukiwarek. Uwzględnij odpowiednie geograficzne słowa kluczowe w tytułach, nagłówkach i podtytułach, opisach meta, hashtagach i adresach URL.

7. Użyj znaczników danych strukturalnych

Używaj znaczników danych strukturalnych, te schematy, pomagają Google i innym wyszukiwarkom dowiedzieć się więcej o rodzaju treści na Twojej stronie.

8. Postaraj się zdobyć wyróżnienie w Google w postaci polecanych fragmentów.

biuro nieruchomości seo

Jeżeli chcesz znaleźć się na szczycie wyników wyszukiwania to może diametralnie zwiększyć twoje szanse.

Polecany fragment może: 

– Zwiększyć ruch na twojej stronie.

– Przyciągnąć użytkowników zainteresowanych Twoimi ofertami

– Poprawia ranking wyszukiwania.

Zamiast próbować konkurować z głównymi witrynami internetowymi, które mogły już zająć miejsce, szukaj zapytań, które jeszcze go nie mają.

Przeprowadź analizę słów kluczowych, aby znaleźć trafne, ukierunkowane geograficznie słowa kluczowe i wyrażenia z długim ogonem.
Umieść te wybrane słowa kluczowe w wysokiej jakości treści.
Właściwie nadaj strukturę i oznacz treść. Używaj nagłówków i podtytułów skoncentrowanych na pytaniach, krótszych akapitów, które mogą zmieścić się w sekcji polecanego fragmentu.
Utwórz sekcję pytań i odpowiedzi w swojej witrynie

Konkretne odpowiedzi są częściej wyświetlane jako fragmenty z odpowiedzią, zwłaszcza jeśli zawierają obrazy i listy.

Podsumowanie

Pomimo zaciekłej konkurencji na rynku nieruchomości, wciąż istnieje wiele możliwości.

Korzystanie z tych wskazówek dotyczących SEO pomoże Ci zdominować wyszukiwanie lokalne.

Jeśli nie znasz się na SEO, najlepiej skonsultuj się ze specjalistą lub zatrudnij go, aby uniknąć błędów.

Link do kontaktu!

Dodaj komentarz