You are currently viewing Indeksowanie Google: Jak poprawa indeksowania może zwiększyć sprzedaż w twoim sklepie internetowym? – Ecommerce SEO

Indeksowanie Google: Jak poprawa indeksowania może zwiększyć sprzedaż w twoim sklepie internetowym? – Ecommerce SEO

Indeksowanie  w Google ma ogromny wpływ na to jak dużą sprzedaż generuje twój sklep internetowy, dlatego że bez indeksowania Twoja strona nie będzie mogła zostać wyświetlona w Google. Bez indeksowania nikt nie trafi na twoje produkty i podstrony z darmowych wyników wyszukiwania w Google.

Jak poprawa indeksowania może zwiększyć sprzedaż w Twoim sklepie internetowym?

Indeksowanie jest niezbędnym krokiem, zanim Twoja witryna będzie mogła zostać wyświetlona w Google.

Średnio 20% wartościowych stron w popularnych witrynach nie jest indeksowanych. 

Ten problem SEO jest krytycznym problemem biznesowym dla całej Twojej firmy. Jeśli Twoje strony nie zostaną zindeksowane, czas twoich copywriterów, , ludzi którzy  zajmują się dodawaniem produktów i ich opisywaniem, a przede wszystkim Twój czas i pieniądze idą na zmarnowanie.

 

indeksowanie google

Co to jest indeksowanie Google?

Kiedy google indeksuje strony?

Indeksowanie to proces przechowywania każdej strony internetowej w ogromnej bazie danych.

Strona jest indeksowana przez Google, jeśli została odwiedzona przez robota Google („Googlebot”), przeanalizowana pod kątem treści i znaczenia oraz zapisana w indeksie Google.

Ile trwa indeksowanie strony w Google?

Google może zaindeksować Twoją witrynę, gdy tylko roboty Google znajdą Twoją witrynę. Upewnij się, że masz konto webmastera z przesłaną mapą witryny, a Twoja witryna została połączona z wieloma innymi witrynami, dzięki czemu roboty indeksujące mają wiele tras do znalezienia Twojej nowej witryny. Cały proces indeksacji może potrwać od około godziny do kilku tygodni, w zależności od tego, w jaki sposób ułatwisz robotom znalezienie Twojej witryny.

Dlaczego google nie indeksuje strony?

Jeśli Twoja witryna lub strona jest nowa, może nie znajdywać się w indeksie Google, ponieważ Google nie miał jeszcze okazji jej przeszukać ani zaindeksować. Znalezienie nowej strony zajmuje trochę czasu, a jej indeksowanie zajmuje jeszcze więcej.

Jak zaindeksować stronę w google?

Zauważyłeś, że Twoja witryna lub strona internetowa nie jest zaindeksowana w Google?

Spróbuj tego rozwiązania:

  1. Przejdź do Google Search Console
  2. Przejdź do narzędzia do sprawdzania adresów URL
  3. Wklej adres URL, który Google ma indeksować w pasku wyszukiwania.
  4. Poczekaj, aż Google sprawdzi adres URL
  5. Kliknij przycisk „Poproś o indeksowanie”
Oto kilka szybkich linków do każdej taktyki — na wypadek, gdybyś już wypróbował wcześniejsze: 
1. Usuń bloki indeksowania z pliku robots.txt 
2. Usuń błędne tagi noindex 
3. Uwzględnij stronę w mapie witryny 
4. Usuń błędne tagi kanoniczne 
5. Sprawdź, czy strona nie jest osierocona
6. Napraw wewnętrzne linki nofollow
7. Dodaj „mocne” linki wewnętrzne
8 Upewnij się, że strona jest wartościowa i wyjątkowa 
9. Usuń strony niskiej jakości (aby zoptymalizować „budżet indeksowania”) 
10. Twórz wysokiej jakości linki zwrotne

Jak sprawić aby twoje strony zaczęły być indeksowane przez Google?

Przejdź do Google, a następnie wyszukaj adres site:twojastrona.com

indeksowanie stron w google

Ta liczba pokazuje w przybliżeniu, ile Twoich stron zostało zindeksowanych przez Google. Jeśli chcesz sprawdzić stan indeksowania określonego adresu URL, użyj tego samego operatora site:twojastrona.pl/nazwa-podstrony.

Jeżeli strona nie jest indeksowana żaden wynik nie pokaże się w Google SERP(Search Engine Result Page).

Jeżeli korzystasz z Google Search Console może znaleźć informacje na temat indeksowania tutaj:

Google Search Console > Indeks > Stan

 

Indeksowanie google

Jak Google Indeksuje nasze strony?

Google indeksując strony dzieli ten proces na 3 etapy:

1.Discovered

Najpierw Google musi odkryć adres URL. W trakcie przeglądania sieci Google wyodrębnia linki z nowo odkrytych stron internetowych. Strony te można znaleźć na wiele sposobów: podążając za linkami na innych stronach internetowych lub w mapach witryn lub sprawdzając, skąd pochodzą linki przychodzące.

2.Crawling

Następnie Google musi odwiedzić tę stronę. Google dysponuje zaawansowanymi algorytmami pozwalającymi określić, którym adresom URL należy nadać priorytet. Następnie Googlebot odwiedza strony spełniające próg priorytetu.

3.Indexing

Wreszcie Google wyodrębnia zawartość strony. Google ocenia jakość i sprawdza, czy treść jest unikalna. Jest to również krok, w którym Google renderuje strony, aby zobaczyć całą ich zawartość, ocenić ich układ i różne inne elementy. Jeśli wszystko jest w porządku, strona zostaje zindeksowana.

Jak znajdywać błędy związane z indeksowaniem w Google?

indeksowanie google

Często pojawia się jako komunikat “Discovered – currently not indexed” jest to najbardziej popularny problem z indeksowaniem, i najczęściej powoduje go:

  • Niska jakość contentu lub duplicate content,
  • Niewystarczający budżet crawlowania (Google ma zbyt wiele URL’i to crawlowania)

Google Search Console dostarcza nam informacji na temat powód z których strona może nie być indeksowana. W te problemy wliczają się: błędy serwera, błędy 404, oraz podpowiedzi że strona może zawierać thin content lub duplicate content.

Najczęstrze błędy związane z indeksowaniem w Google?

Jaki problem powodują błędy z indeksowaniem w Google?

Quality :

Problemy z jakością obejmują thin content, wprowadzające w błąd lub nadmiernie stronnicze.

Jeśli strona nie dostarcza unikalnych treści, wartościowych treści, które Google chce pokazać użytkownikom, trudno będzie ci ją zaindeksować.

Duplicate Content:

Częstym powodem problemu są tagi rel=”canonical” wskazujące różne strony. W rezultacie oryginalna strona nie jest indeksowana.

Jeśli masz zduplikowaną treść, użyj atrybutu tagu kanonicznego lub przekierowania 301.

Pomoże ci to upewnić się, że te same strony w Twojej witrynie nie konkurują ze sobą o wyświetlenia, kliknięcia i linki.

Crawl Budget:

Co to jest budżet indeksowania? Oznacza to że google może indeksować tylko określoną liczbę URL w każdej witrynie. Oznacza to że optymalizacja jest niezbędna, zoptymalizuj go tak by Google nie marnował czasu na stronach na których ci nie zależy.

Soft 404s:

Błędy 404 oznaczają, że przesłałeś usuniętą lub nieistniejącą stronę do indeksowania. Miękkie 404 wyświetlają informacje “not found”, ale nie zwracają do serwera kodu stanu HTTP 404.

Częstym błędem jest przekierowanie usuniętych stron na inne, które są nieistotne.

Wiele przekierowań również może wyświetlać się jako błędy miękkie 404. Staraj się maksymalnie skrócić łańcuch przekierowań.

Crawl Issue:

Jednym z ważniejszych problemów z indeksowaniem jest problem z plikiem robots.txt. Jeśli Googlebot znajdzie plik robots.txt dla twojej strony, ale nie będzie mógł uzyskać do niego dostępu, w ogóle nie zaindeksuje witryny.

Orphan Pages:

Podstrony do których nie prowadzą żadne linki wewnętrzne również nie zostaną zaindeksowane przez google, rozwiązaniem tego problemu jest dodanie linku prowadzących do nich z podstron o zbliżonej tematyce, możemy również dodać je do sitemapy.

indeksowanie stron google

__________________

Nie masz czasu na studiowanie dokumentacji Google, SEO i nauki digital marketingu, skorzystaj ze sprawdzonej firmy, która wie, jak sprawić aby twoje strony zaczęły być indeksowane przez Google? Jak znajdywać błędy związane z indeksowaniem w Google? Jesteś we właściwym miejscu. Chętnie odpowiemy na wszystkie pytania i osobiście zadbamy o naprawę indeksowania Twojej strony oraz zadbamy o poprawę Twoich pozycji i widoczności w Google. W SEOMOD jesteśmy do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku i zapraszamy do kontaktu telefonicznego: 733855676 lub mailowego: [email protected]

Przeczytaj także:

5 zmian które sprawią że będziesz Mobile-Friendly

Jak przyspieszyć stronę internetową?

Jak robić SEO dla Biur Nieruchomości?

Dodaj komentarz