9 Taktyk marketingowych kancelarii dla budowania biznesu w 2021 roku

9 Taktyk marketingowych kancelarii dla budowania biznesu w 2021 roku

Marketing dla kancelarii prawniczych

Jak możesz zwiększyć widoczność swojej kancelarii w Internecie i rozwinąć działalność w 2021 roku? Sprawdź te 9 taktyk marketingu internetowego, których nie możesz przegapić.

W 2020 roku Twoja kancelaria prawdopodobnie musiała wprowadzić wiele zmian, których nie widziałeś, aby kontynuować działalność i świadczyć pomoc prawną swoim klientom. W zeszłym roku wszyscy musieliśmy znaleźć nowe sposoby działania i prawdopodobnie będziemy musieli kontynuować wprowadzanie zmian w 2021 r. 

Mimo wszystko marketing cyfrowy jest nadal przydatny dla firm i jest ważniejszy niż kiedykolwiek. Oto kilka taktyk i kanałów marketingu cyfrowego, z których Twoja kancelaria musi korzystać w 2021 roku.

1. Umocnij swoją markę

Jak zbudować markę kancelarii prawniczej?

Jeśli chcesz ulepszyć swoje działania w zakresie marketingu cyfrowego w nowym roku, najpierw powinieneś zacząć od marki. 

Bez silnego brandingu nic innego, co zrobisz, nie będzie tak dobre, jak może być. To więcej niż aktualizacja logo, chociaż może to mieć znaczenie. 

Twoja marka to sposób, w jaki chcesz, aby Twoja kancelaria była publicznie odbierana. Jest to część sposobu, w jaki przekazujesz wiadomość potencjalnym klientom. Wiele firm prawniczych, które praktykują ten sam rodzaj prawa, może wydawać się dokładnie takie same, szczególnie tym, którzy nie mają doświadczenia w poszukiwaniu prawników. 

Znasz wyjątkową wartość, jaką ma Twoja kancelaria, ale z zewnątrz może wydawać się, że każda inna firma prawnicza w Twojej okolicy. Tutaj musisz skorzystać z marketingu cyfrowego i dobrego brandingu, aby się wyróżnić. Co sprawia, że Twoja kancelaria różni się i jest lepsza od konkurencji? 

Chcesz również zbudować odpowiednią markę dla swojej kancelarii, ponieważ chcesz, aby potencjalni klienci czuli, że mogą Ci zaufać, co, jak wiesz, jest niezwykle ważne przy szukaniu jakiejkolwiek pomocy prawnej.

2. Optymalizuj strony

Jak zoptymalizować stronę kancelarii prawniczej?

Musisz mieć pewność, że Twoja witryna zawiera wszystkie informacje, których mogą potrzebować potencjalni klienci. W swojej kancelarii możesz pomóc klientom z różnych dziedzin prawa. Każda usługa, którą możesz świadczyć ludzi, powinna być dotknięta w Twojej witrynie i być łatwa do znalezienia przez użytkowników. 

Może masz już kompleksową stronę internetową, która obejmuje wszystko, co oferujesz, ale czy jest ona w przygotowaniu pod kątem SEO? 

Jeśli nie, mogą się zmarnować, a cała praca, którą już wykonałeś, się nie opłaci. Zapewnienie, że każda strona w Twojej witrynie zawiera cenne informacje o Twoich usługach i jest przyjazna dla SEO, pomoże Ci przyciągnąć potrzebny ruch. 

Pamiętaj, że Twoja kancelaria obsługuje więcej obszarów niż tylko twoja dokładna lokalizacja. 

Słowa kluczowe dla Twojej lokalizacji i lokalizacji, które obsługują. Rozbudowane frazy sprawią, że będzie mniej osób będzie o nie konkurować.

3. Regularnie publikuj treści

Buduj swój autorytet jako specjalisty w branży prawniczej!

Bez względu na rodzaj prawa, które praktykujesz, rozumiesz, że Twoi klienci stają przed poważnym wyzwaniem i zależy im na pomocy, której potrzebują. 

Większość ludzi przeprowadzi wiele badań, zanim zdecyduje się na kancelarię, którą uważają za najlepszą. Według badania przeprowadzonego w 2020 r. 86% respondentów stwierdziło, że użyłby Google jako źródła informacji o prawniku online.  

Ze względu na to, jak wiele osób w rzeczywistości przegląda kancelarie prawne w Internecie, musisz być przygotowany na pokazanie potencjalnym klientom, że możesz im pomóc. 

Najlepszym sposobem na to jest tworzenie dla firmy prawniczej treści, które zawierają odpowiedzi na wszystkie pytania. Prawdopodobnie znasz już pytania, które mogą zadawać Twoi klienci, ale musisz być miejscem, do którego się udają, aby znaleźć odpowiednią pomoc. 

Treści pomagają pokazać, że jesteś najlepszym miejscem, do którego mogą zwrócić się o pomoc. Potencjalni klienci chcą zobaczyć, że firma prawnicza, której szukają, ma wiedzę i zasoby, które mogą im pomóc. 

To od Ciebie zależy, czy pokażesz, że Twoja kancelaria jest najlepszą odpowiedzią, podając wartościowe treści, których szukają.

4. Zacznij korzystać z marketingu e-mailowego

Email marketing dla branży prawniczej

Ważne jest, aby utrzymywać jak największy kontakt z potencjalnymi klientami. 

Rozpoczynając e-mail marketing, możesz mieć pewność, że nie zapominasz o nich, gdy decydują, jakiej pomocy potrzebują. Newsletter to świetny sposób na dystrybucję wszystkich wspaniałych treści, które tworzy Twoja kancelaria. 

Newsletter to także świetny sposób na wysyłanie potencjalnym klientom treści i informacji dotyczących ich konkretnej sytuacji oraz utrzymywanie ich w kontakcie, bez konieczności robienia tego indywidualnie. Wiesz, że nie wszyscy Twoi klienci potrzebują takiej samej pomocy. Nie wszyscy są w tym samym miejscu, jeśli chodzi o to, czy są gotowi do współpracy. 

Zamiast wysyłać tę samą wiadomość e-mail do wszystkich potencjalnych klientów, podziel swoją listę e-mailową na grupy. 

Dzięki temu możesz bezpośrednio wysyłać swoje treści do potencjalnych klientów, którzy ich najbardziej potrzebują, dzięki czemu masz większe szanse na ich zobaczenie. Regularne wysyłanie biuletynów i e-maili również nie musi być ogromnym nakładem pracy. W większości przypadków możesz wykorzystać nowe treści, które utworzyłeś, starsze, ale nadal istotne treści, które nie były ostatnio udostępniane, oraz wszelkie ważne aktualizacje dotyczące Twojej firmy prawniczej.

5. Dołącz do mediów społecznościowych

Social media marketing dla branży prawniczej

Każda firma istnieje w mediach społecznościowych. Nie musisz używać kont dla każdej platformy mediów społecznościowych.

Wybierz odpowiednie kanały kontaktu ze swoim klientem. 

 Badanie, o nim wspomniałem powyżej, pokazało również, że Google i Facebook były najpopularmi platformami do badań i nawiązywania kontaktów niestandardowych z kancelariami prawnymi w Internecie. 

Jeśli kancelaria prawna nie jest obecna na tych platformach, traci dużo czasu. Posiadanie strony na Facebooku dla Twojego kancelarii to rzecz oczywista, ale też na LinkedIn, a może nawet na Twitterze i Instagramie. 

Aktywność na odpowiednie platformach może pomóc w zwiększeniu świadomości Twojej firmy prawniczej, dzięki czemu osoby szukające możliwości oferowanych przez Ciebie usług będą wiedzieć, że tam jesteś. 

Nie wystarczy po prostu po prostu te konta i meldować się tylko od czasu do czasu. To jest coś, co musisz stale monitorować i przeznaczać na to czas. Media społecznościowe to cenny i tradycyjny sposób na kontaktowanie się z potencjalnymi klientami. Regularnie sprawdzaj konta, aby pozostać w kontakcie z potencjalnymi klientami i udostępniać swoje treści oraz możliwości z kancelarii.

6. Korzystaj z PPC Ads

Reklamy Paper Click dla branży prawniczej

Wiele strategii marketingu cyfrowego pomoże Ci zwiększyć ruch organiczny, ale możesz zrobić więcej. Dzięki płatnym reklamom możesz poszerzyć grono odbiorców i dotrzeć do jeszcze większej liczby osób niż w innym przypadku. Pozwala to dotrzeć do szerszej publiczności i określić, kim są Twoi odbiorcy, dzięki czemu wszyscy właściwi ludzie są narażeni na kontakt z Twoją firmą prawniczą. 

Chociaż reklamy PPC mogą być świetne do przyciągania nowego ruchu, są również doskonałym wyborem dla każdego rodzaju budżetu na marketing cyfrowy. 

Masz dużą kontrolę nad tym, ile chcesz wydać, i łatwo jest śledzić skuteczność swoich reklam. 

Nie zapominaj, że możesz używać płatnych reklam także na platformach mediów społecznościowych.

7. Wejdź do katalogów prawnych

Katalogi dla firm prawniczych

Katalogi prawnicze są ważnym elementem marketingu cyfrowego dla firm prawniczych. 

Umieszczanie wpisów w internetowych katalogach prawniczych może przynieść Twojej firmie prawniczej kilka korzyści i jest to stosunkowo łatwe. 

Obecność w katalogach jest ważna, ponieważ stanowią one renomowane źródło informacji dla potencjalnych klientów. 

Jednak katalogi zapewniają również pewne korzyści SEO, które będą dodatkowym impulsem do pozostałych działań w zakresie marketingu cyfrowego. 

Chcesz, aby Twoja kancelaria była jednym z najlepszych wyników dla osób poszukujących prawników w Twojej okolicy. Aby tak się stało, wyszukiwarki muszą wiedzieć, gdzie się znajdujesz, a lokalne wpisy w katalogach to jeszcze jeden sposób na zrobienie tego. 

Umieszczenie w jednym z tych katalogów pomoże również w budowaniu linków, co jest ważną częścią SEO. Te listy zapewniają, że będziesz otrzymywać linki zwrotne z witryn, o których wiesz, że mają dobry autorytet..

8. Dostosuj się do urządzeń mobilnych

Nie można już rozmawiać o marketingu internetowym, nie wspominając jednocześnie o tym, jak ważne jest posiadanie witryny dostosowanej do urządzeń mobilnych. 

Ostatecznie wszelkie ulepszenia, które wprowadzisz w swojej witrynie, nie będą miały tak dużego wpływu, jeśli nie pomogą użytkownikom mobilnym. 

Każdy, kto nie ma witryny przyjaznej dla urządzeń mobilnych, już pozostaje w tyle, a liczba ta wzrośnie dopiero w 2021 roku, gdy Google przejdzie na indeks zoptymalizowany pod kątem urządzeń mobilnych. 

Prawdopodobnie oglądałeś na swoim telefonie witrynę, która nie była dostosowana do komórek, więc wiesz, jakie to negatywne doświadczenia użytkowników. W jednej chwili może to wywołać nieufność, zwłaszcza gdy ktoś szuka czegoś tak ważnego jak pomoc prawna.

9. Pokaż Social Proof - zbieraj opinie

Buduj zaufanie dzięki opiniom klientów twojej kancelarii

Jest wiele rzeczy, które Twoja kancelaria może zrobić samodzielnie, aby pokazać ludziom, że możesz im pomóc. Jednak samo powiedzenie im nie zawsze wystarczy. Wszyscy wiemy, że firmy same się nam sprzedają i chcą, abyśmy korzystali z ich usług, więc jesteśmy sceptyczni, jeśli chodzi o wierzenie im na słowo. 

Ludzie chcą usłyszeć od innych takich jak oni, że Twoja kancelaria pomogła im w trudnym czasie. To tylko podkreśla to, co firmy powinny już wiedzieć: recenzje mają znaczenie. Ostatnie badania pokazują, że aż 98% respondentów uważa, że recenzje są dla nich ważne podczas wyszukiwania informacji o firmach prawniczych. 

Jeśli chodzi o lokalizację tych recenzji, 90% osób stwierdziło, że najpierw zajrzy do Google. 

Dlatego mocne recenzje mogą mieć znacznie większą wagę niż wiele innych taktyk marketingowych, których używasz. Na swojej stronie musisz pokazać Social Proof, że Twoja kancelaria jest wiarygodna. Jednym z powszechnych i łatwych sposobów jest uzyskanie referencji i recenzji od Twoich poprzednich klientów. Pokazuje to Twoim potencjalnym klientom osoby, którym faktycznie mogłeś pomóc. 

Możesz również skorzystać z case studies, aby pokazać, w jaki sposób pomogłeś klientom w określonych sytuacjach.

Dodaj komentarz