Pozycjonowanie Lokalne - SEOMOD

Pozycjonowanie lokalne to proces tworzenia treści i wdrażania zmian pod kątem wyszukiwarek na stronę, aby ta wyświetlała się na najwyższych pozycjach wyników wyszukiwania słowa kluczowe i zapytania związane z danym regionem, najczęściej miastem.

Pozycjonowanie lokalne jest szczególnie ważne dla firm takich jak lokalne gastronomiczne, hotele, salony fryzjerskie i tym podobne. Wszystkie firmy które działają lokalnie powinny zainteresować się pozycjonowaniem lokalnym swojego biznesu. 

Dzięki czemu firma czy osoba świadcząca usługi na lokalnym rynku może szybciej dotrzeć do swoich potencjalnych klientów, którzy zdecydowanie częściej dokonują konwersji. Tak już jest że tacy użytkownicy poszukujący lokalnych sklepów, usług czy lokali gastronomicznych rzeczywiście chcą skorzystać z takiej usługi.

wizytówka google
Wyniki wyszukiwania dla kawiarnia Katowice

Co wpływa pozytywnie na pozycjonowanie strony lokalnie?

Proces reklamy strony firmy, która działa tylko na lokalnym rynku nie polega jedynie na optymalizacji samej witryny i zdobyciu garści prowadzących do niej linków.

Mimo że jest to niezwykle istotne, jest jednak jeszcze wiele innych czynników, od których uzależniona jest skuteczność lokalnego SEO. Przykłady na dole.

1. Google Moja Firma

2. Katalogi Firm

3. Blogi Zewnętrzne

4. Blog Wewnętrzny

5. Fora Internetowe

1. Google Moja Firma

Internetowa wizytówka Google Moja Firma, która wyświetla się w Mapach Google jest niezbędnym czynnikiem dla każdej firmy lokalnej, która chce dotrzeć do użytkowników z danego regionu.

Nie potrzebujesz strony internetowej aby posiadać wizytówkę Google i wyświetlać się w Google Moja Firma/Mapach Google

Wizytówka w Google Moja Firma/Mapach Google nie jest uzależniona od posiadania strony internetowej i działa również bez niej. 

2. Katalogi Firm

Lokalne i branżowe bazy firm, które pozwalają na sprecyzowanie, do jakiej niszy kwalifikuje się dany biznes i jego strona, takie jak https://bedzin.naszemiasto.pl/ lub Panorama Firm.

Wiele z nich oferuje również dodanie firm do tak zwanych działów regionalnych, gdzie agreguje się informacje o firmach ze względu na ich położenie.

3. Blogi Zewnętrzne

Najbardziej liczą się te katalogi lokalne i branżowe.

Należy komentować artykuły dotyczące naszej branży, które wnoszą nowe spojrzenie na temat lub jakąś istotną informację.

Poza komentarzami warto skontaktować się z autorem bloga w celu nawiązania współpracy i zamieszczenia gościnnego wpisu na ciekawy temat którego my byli byśmy autorami pozyskując w ten sposób link do naszej strony.

4. Blog Wewnętrzny

Prowadzenie bloga, dzięki dostarczaniu specjalistycznych treści, aktualności i porad, wpływa na zwiększenie zaufania klientów do firmy, zapewnia dodatkowe źródło ruchu oraz zwiększa atrakcyjność witryny dla algorytmów Google.

Blog wewnętrzny jest idealną formą promocji dla każdego biznesu.

5. Fora Internetowe

Tutaj też powinniśmy skupić się na portalach lokalnych i branżowych.

Warto udzielać się wątkach, w których korzystając ze swojej wiedzy, możemy wnieść coś nowego do tematu. Dzięki wartościowym komentarzom pozostawiony w ich treści link do strony firmy prawdopodobnie nie zostanie usunięty.

Pozycjonowanie On-site

Jeżeli twoja firma posiada stronę internetową to powinieneś zadbać o jej pozycjonowanie lokalne.

Zwłaszcza jeżeli twoja firma jest nastawiona na klienta lokalnego, zwłaszcza w przypadku miast czy większych aglomeracji, należy pamiętać kilka rzeczy które muszą znaleźć się na stronie.

  1. Użycie fraz na stronie, które będą odnosiły się do działalności i lokalizacji, np. “Pizzeria Katowice”,
  2. Podanie dokładnego adresu firmy wraz z danymi kontaktowymi (warto skorzystać ze specjalnych znaczników schema),
  3. Nasycenie frazami kluczowymi tekstów, które będą pojawiały się na stronie. Najistotniejszym elementem jest odniesienie do miasta,
  4. Optymalizacja nagłówków oraz meta tagów,
  5. zaznaczony punkt na Mapie Google, który w szybki  sposób pomoże klientowi odnaleźć lokalizację firmy.

Pozycjonowanie Off-site

Pozycjonowanie off-site, to zewnętrzne działania wpływające na optymalizację strony pod kątem SEO, tutaj też należy skupić się na aspekcie lokalnym. Istotne jest tutaj tak zwane pozyskiwanie linków, które będą prowadziły lub odnosiły się do działalności firmy. Przy pozycjonowaniu zewnętrznym trzeba zadbać także o:

  1. Pozyskiwanie linków prowadzących do strony, najlepiej tych, o charakterze lokalnym, na przykład pochodzących z serwisów informacyjnych, urzędu miasta lub gminy czy stron tematycznych odnoszących się do danego regionu,
  2. Dodanie profilu działalności do katalogu firm, w którym powinien znaleźć się także dokładny adres firmy oraz dane kontaktowe,
    pozytywne opinie klientów na Google oraz na mediach społecznościowych,
  3. Udzielanie się na lokalnych i branżowych forach internetowych. Publikowane treści powinny zawierać merytoryczne wartości, wtedy nie zostaną uznane za spam.

Pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma

google moja firma

Pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma polega na wypełnieniu wszystkich danych związanych z naszą firmą, takich jak lokalizacja, numer telefonu, adres strony, a także obszaru na którym świadczy usługi, listy usług lub produktów łącznie z ich opisami pisanymi pod SEO. Regularne wstawianie postów na temat tego co dzieje się w naszej firmie ale także informacji o promocjach. 

Zwiększ widoczność twojej firmy w w regionie i mieście, przy użyciu wizytówki Google Moja Firma

Wizytówka Google Moja Firma daje możliwość zamieszczenia linku do twojej strony internetowej, a także numeru telefonu i adresu. Dzięki zamieszczeniu kluczowych informacji w wizytówce Google Moja Firma wpływasz na jego wiarygodność i widoczność w internecie. Wypełnienie wizytówki jest potencjalnie proste ale odpowiednie jej wypełnienie i prowadzenie może przynieść dobrze widoczne efekty.

Pozycjonowanie google maps
google moja firma
Google Moja Firma

Pozycjonowanie Lokalne - Podsumowanie

Pozycjonowanie lokalne jest dobrym punktem startu przed rozpoczęciem trudnego i wymagającego czasu pozycjonowania ogólnopolskiego. Zaczynasz od fraz „pozycjonowanie Katowice” aby finalnie zdobyć pozycje na samą frazę „pozycjonowanie” dzięki której pozyskasz znacznie więcej klientów. Należy pamiętać że pozycjonowanie lokalne tak jak każda inna forma pozycjonowania wymaga prowadzenia go w sposób ciągły, nieustannie walcząc z konkurencją o pozycje w wynikach wyszukiwania. 

Usługa

1. Pozycjonowanie lokalne

2. SEO ogólnokrajowe

3. Pozycjonowanie e commerce

4. Rozwiązanie dedykowane

Cena

1. od 990zł

2. od 1490zł

3. od 1990zł

4. Cena ustalana indywidualnie

Umowa

na czas nieokreślony