You are currently viewing Tworzenie strony autora w Google: Google Author Rank

Tworzenie strony autora w Google: Google Author Rank

Co to jest Google Author Rank?

To algorytm google który służy do zrozumienia, zdefiniowania i szeregowania autora w temacie pod kątem wiedzy, autorytetu i trafności autora.

Google Author Rank potrafi rozpoznać twarz, głos, akcent, język. 

Google wykorzystuje autorów również do analizy zadowolenia użytkowników którzy kliknęli w link do strony z wyników SERP. Dzięki temu może wykorzystywać/preferować tylko określonych autorów jako źródła wiedzy na dany temat.

Google na podstawie tego na jak wiele pytań był w stanie odpowiedzieć autor określa jego autorytet w danym temacie.

Google Authorship Algorithms

Google Authorship Algorithms – obejmują algorytmy, które rozpoznają i definiują autora poprzez zbieranie informacji o dziełach autora. Algorytmy Google Authorship działają w różnych branżach stron wyników wyszukiwania i funkcji, od paneli wiedzy po Google Books, Scholar lub News.

Główne patenty i projekty Google Authorship Algorithm:

  1. System and Method for Confirming Authorship Documents
  2. The reputation of an author of online content
  3. Agent Rank
  4. Content Author Badges
  5. Ranking authors and their content in the same framework
  6. Author Vectors
  7. Generation of Website Representations Vectors

System and Method for Confirming Authorship Documents

a ) System and Method for Confirming Authorship Documents – Koncentruje się na autorstwie dokumentów przez podmiot i potwierdzeniu z profili, które są z nimi powiązane. Aby uwierzytelnić autorstwo dokumentu, patent skupia się na linkach do profili związanych z podmiotem.

Authorship identifier może zawierać adres e-mail lub link do mediów społecznościowych. Dla Google email jest bardziej autentyczny ponieważ wyszukiwarka może bezpośrednio zweryfikować adres e-mail, jeśli korzysta z gmail.

Utrudnieniem dla wyszukiwarki może być rozpoznanie autora jeżeli autor np tworzy artykuł z innej dziedziny niż z dziedzin z którymi Google zdołał już go sklasyfikować dlatego tak ważny może okazać się email.

Kluczowym ułatwieniem dla Google jest dodanie do strony autora innych artykułów z którymi dany autor jest związany (podlinkowanie).

b) The reputation of an author of online content

System i metoda potwierdzania autorstwa dokumentów skupiają się na weryfikacji tożsamości autorów, natomiast reputacja autora treści skupia się na reputacji autora i autentyczności danego tematu.

Istnieją tutaj dwie ważne koncepcje: “content item”, and “Reputation Score”.

Reputation score jest wspominany w innych projektach google (“Author reputation”, “Influencer Reputation”. Zwykle “Reputation” i “Quality” są ze sobą połączone. W ten sposób ocena reputacji autora może sygnalizować jakość treści, a także satysfakcję użytkownika.

Ponowne audyty treści i aktualizacji treści przez roboty google pokazują jak ważne dla wyszukiwarki jest to kiedy treśc się zmienia i po co (Istotna kwestią może być tu dodanie daty opublikowania treści jak i aktualizacji). Może to mieć wpływ także na reputacje autora.

c) Agent Rank

Agent Rank to metoda która pozwala na zrozumienie tożsamości autora i wyeksponowania autora oraz użytkowników wyszukiwarek internetowych za pomocą podpisów cyfrowych.

Podpis cyfrowy może być dowolnym rodzajem podpisu, który potwierdza, że ​​autorem jest ta sama osoba, co wydawca treści.

Google Plus i Agent Rank są powiązane ze sobą pod względem Google Author Rank.

Para cyfrowych kluczy prywatnych i publicznych dla agentów reprezentuje Google Plus, ponieważ zapewnia dane logowania wydawcom treści społecznościowych.

Sekcje na stronie internetowej mogą pochodzić od różnych autorów. Na reputację i autorytet autora mogą wpływać inni autorzy, którzy występują razem. Strona internetowa może mieć autora recenzji i recenzji, główny artykuł może pochodzić od kogoś innego, a obraz artykułu może pochodzić od kogoś innego. 

Wszystkie te kombinacje pomagają wyszukiwarce zrozumieć różnicę między głównym autorem strony internetowej a współtwórcami głównej zawartości strony internetowej z recenzjami, komentarzami lub innymi materiałami.

d) Content Author Badges

Google korzysta również z sieci społecznościowych używając czegoś nazywanego author badges, te badges pomagają rozpoznać ich styl, słowa i treści.

e) Ranking authors and their content in the same framework

Ten patent skupia się na ranking scores dla grup użytkowników i posiada również drugi ranking dla grup komentarzy.

Ranking autorów i ich komentarzy. Google stara się agregować pozytywne i negatywne opinie użytkowników, niezależnie czy jest to kliknięcie w ocenę czy dłuższy komentarz tekstowy. 

W przypadku e-commerce dla google ważna jest również liczba recenzji.

Różne strony internetowe mogą łączyć różnych użytkowników i ich komentarze wokół określonego tematu, jednocześnie się uzupełniając. Wyszukiwarka może używać najpopularniejszych terminów komentarzy i wzorców fraz jako autosugestii lub doprecyzowania zapytania wraz z terminami generowania pytań. Konkretne komentarze mogą być używane nawet w przypadku opcji People also ask i dopasowania ich odpowiedzi.

e) Generating Author Vectors

Generowanie wektorów autora obejmuje identyfikację konkretnego autora na podstawie sekwencji słów. Generowanie wektorów autora skupia się na rozróżnieniu autorów i stylów komunikacji autorów od siebie, aby rozpoznać autorów i sklasyfikować ich wiedzę fachową.

Wektory autora generują wyniki słów dla sekwencji słów i wyniki słów dla sekwencji słów z zestawu sekwencji słów, z których każda została zaklasyfikowana jako autorstwa tego samego autora.

Wektory autorskie są generowane przez sieci neuronowe.

System wektorów autora i podsystem łączący mogą współpracować, aby zmierzyć podobieństwo między różnymi wektorami autora.

Wektory autora mogą służyć do przewidywania następnych i nowych sekwencji fragmentów tekstu od autorów. Wektory autora mogą być przechowywane w celu odgadnięcia konkretnych i przyszłych przykładów stron internetowych. Wektorów autora można używać do grupowania autorów, a także oznaczania ich typów osobowości.

Rzadko zdarza się, że wyszukiwarka myśli o grupowaniu autorów na podstawie ich osobowości. W przypadku systemów rekomendowania treści, takich jak YouTube, rekomendacja autora może być czymś istotnym. Tak więc osobowość autora może mieć znaczenie dla konkretnego użytkownika wyszukiwarki internetowej.

Innym zastosowaniem wektorów autora jest zrozumienie, kto jest prawdziwym autorem artykułu. W związku z tym generatory treści AI i fałszywe nazwiska autorów mogą być bardziej problematyczne dla właścicieli witryn, którzy próbują ukryć prawdziwego autora.

f) Website Representations Vectors

Wektory reprezentacji witryn internetowych służą do odróżnienia wiedzy wydawcy witryny od innych.

Autorytatywność źródła i autorytatywność autora są ze sobą powiązane.

W ten sposób autorzy z autorytatywnych źródeł mogą być przedstawicielami innych stron internetowych. Ale jeśli mniej znane źródło ma niezwykłego autora o wysokim poziomie wiedzy i unikalnych informacji lub autora, który zapewnia lukę informacyjną, może odwrócić ten proces.

Google jest w stanie rozpoznać również autora na YouTube.Rozpoznaje jego głos, style mówienia, akcenty, mimikę czy twarz poprzez technologię rozpoznawania twarzy.

Google Quality Rater Guide

Google przeprowadza testy wyszukiwania z żywymi podmiotami, aby zrozumieć, które strony internetowe są bardziej przydatne, trafne, jakościowe i godne zaufania.

 

Autorytet serwisu i autorytet autora to dwie różne rzeczy. Zatem rozróżnienie autorytetu strony internetowej i autorytetu autora jest istotne dla wektorów autora i wektorów reprezentacji strony internetowej.

Reputację głównego twórcy treści można zrozumieć z poniższych sekcji:

  • Strona O nas może podać tożsamość konkretnej organizacji.
  • Strona główna może podać tożsamość organizacji.
  • Autor lub właściciel sekcji materiałów może podać informacje o głównym twórcy treści.
  • Profile mediów społecznościowych mogą nadać tożsamość organizacji.
  • Niekontrolowane strony internetowe z recenzjami stron trzecich mogą zapewnić reputację i tożsamość organizacji. 
  • Opinie klientów mogą dać reputację i tożsamość organizacji.
  • Potwierdzone strony internetowe z otwartej sieci dla tożsamości autora i tożsamości marki służą do zrozumienia jakości strony internetowej i reputacji treści.
  • Zachowania użytkowników w zakresie wyszukiwania oraz udostępnianie i dane platformy mediów społecznościowych mogą być wykorzystane do zrozumienia ogólnej jakości głównego twórcy treści i witryny.
  • Różnica między głównym twórcą treści a tożsamością serwisu odzwierciedla harmonię między nimi.
  • Różnicę między głównymi twórcami treści a tożsamością witryny można połączyć z kombinacjami podmiotów internetowych, takich jak „autor 1 – witryna a”, „autor 1 – witryna b”, „autor 2 – witryna 1” i inne. Te kombinacje mogą tworzyć różne rodzaje wyników reputacji i spójności.
  • Jeśli spójność pomiędzy głównym twórcą treści a serwisem jest wyższa, ich ocena może być dokonana z wyższym wynikiem zaufania. Ale jeśli witryna ma 900 różnych twórców treści, a „autor 1” ma tylko jedną treść, która nie obsługuje wielu zapytań lub nie ma luki informacyjnej, może zostać pominięta w celu dalszej oceny.
  • Widoczna jest luka informacyjna, którą podaje autor.
  • Luka informacyjna pochodząca od autora może dać mu autorytet. A autorytet można zobaczyć, zrozumieć i pokazać jego wpływ na przestrzeni czasu. Dlatego efekt luki informacyjnej nie może być wykorzystany do szybkich testów SEO A/B.
  • To jest ważne stwierdzenie dla wszystkich pojęć związanych z EAT w SEO.

 

Poniżej przedstawiono kilka uwag dotyczących zrozumienia reputacji firmy Google dla osób i autorów:

  • Google wie, że jedna negatywna recenzja lub wiele negatywnych opinii nie szkodzi reputacji.To normalne, że mamy kilka negatywnych recenzji.
  • Opinie z różnych perspektyw mogą pokazać różne możliwości potwierdzenia, a nawet niektóre opinie z profilu firmy Google (Google Moja Firma) wpływają na to, jak postrzegane jest źródło i jaka jest jego główna domena wiedzy.
  • Recenzje GMB lub GBP mogą być oceniane pod kątem SERP i mogą pokazywać znaczenie określonej encji sieciowej w domenie wiedzy.
  • Autor komentarza może wpływać na autorytet komentarza, ale nie na główną treść strony internetowej lub inne recenzje na konkretnej stronie internetowej. Dlatego nawet pojedynczy autor komentarza YouTube lub pojedynczy komentarz Reddit Post powinien być oceniany inaczej.
  • Pozytywne przyjęcie na Medium lub Quora nie oznacza, że ​​poprawi się reputacja, jeśli wszystkie recenzje pochodzą od tych samych osób lub kont, które nie są autorytatywne.
  • Od witryn z pytaniami i odpowiedziami do witryn z recenzjami lub do Wikipedii, portali publikacji wideo i blogów z wiadomościami lub domeną wiedzy, jeśli autor i witryna są wymieniani razem lub osobno, ale z dobrym sentymentem, oznacza to, że określone podmioty internetowe są autorytatywne.

Google i potwierdzenie odpowiedzi z otwartej sieci z tożsamościami autora

Przydatne są powiązania Google Authorship Markup oraz artykuły, autor i właściciel Google w danych strukturalnych. Najważniejsze jest to, że Google Authorship Markup i połączenia Google z artykułem, autorem i właścicielem to nie to samo. Uporządkowane dane artykułu ze Schema.org służą do określenia tematu artykułu, treści, autora, a nawet słów kluczowych i podsekcji.

Przykład uporządkowanych danych artykułu z organizacją jako autorem.:

autor dane strukturalne

Dane strukturalne nie są używane tylko w dokumentach, segmentach i treści stron internetowych. Jest również używany do e-maili. Wyszukiwarka może użyć wiadomości e-mail do określenia, który e-mail jest spamem lub który dotyczy tematu. Wyszukiwarka może zrozumieć obszary zainteresowań i osobowość użytkownika z subskrypcji e-mail.

Wyszukiwarka korzysta również z „Dokumentów Google” lub „Google Meets” i innych narzędzi do zbierania danych, dlatego są one bezpłatne.

Jak powiązane ze sobą są Google Authorship Markup i Google Author Rank

Google Authorship Markup to model produktu i uporządkowanych danych umożliwiający zrozumienie autora określonej treści. Google Authorship Markup i Google Author Rank są ze sobą powiązane, ponieważ wyszukiwarki mogą rozpoznawać autorów. Przez większość czasu Google Authorship Markup jest postrzegany jako „system i metoda potwierdzania autorstwa dokumentów”.

Google Authorship Markup i Google News, komentarze w mediach społecznościowych

Google Authorship Markup i Google News są ze sobą połączone, aby zrozumieć połączyć autorów i ich artykuły z wiadomościami.

 

Google News i Google Discovery są skorelowane z Social Media Engagement, dlatego nawet niektórzy wydawcy mediów informacyjnych wykorzystują botnety Twittera i Facebooka w celu zwiększenia możliwości widoczności na platformach Google. Google News i Komentowanie oraz aktywność w mediach społecznościowych są ze sobą powiązane pod względem rozumienia jakości i autorytetu Autorów.

Authorship Markup i Google’s Knowledge Graph

Google posiada “Product Graph”,  “Topic Graph”, “Google Knowledge Graph”, “Landmarks” i wiele innych związanych ze sobą typów grafów. Połączenie tych grafów ze sobą ma na celu zebranie wszystkich stron internetowych o profilu autora i artykułów, uporządkowanie tożsamości podmiotu autora bezpośrednio związanej np. konkretną książką, zawodem lub tematem.

adam mickiewicz graf wiedzy

W Google SERP możemy obliczyć odległość między „dwoma pojęciami”. Jak daleko od siebie jest np. komputer i klawiatura czy książka i papier.

Autorzy również są ze sobą powiązani.

Ahrefs 

ahrefs autor

Ta funkcja pozwala na znalezienie autorów którzy są ekspertami w danym temacie, to przydatna technologia do znajdowania wiarygodnych źródeł na określony temat i tworzenia nowych przydatnych współprac w zakresie brandingu i PR. Dzięki temu narzędziu można porównać wyniki artykułów autorów i sprawdzić który jest lepszy dla konkretnego tematu..

Sekcja 100 najlepszych autorów pokazuje nazwiska autorów, linki do ich profili, na ilu stronach się pojawiają, jaka była ich aktywność w ciągu ostatnich 30 dni, na ilu stronach się pojawiają, jaka jest łączna liczba tych artykuły i wiele innych.

Przykłady:

https://www.chrislinsell.com/

https://theclose.com/author/chris-linsell/

Źródła:

https://www.seobythesea.com/2015/10/move-over-google-author-rank-make-way-for-google-authoritative-rank/

https://www.seobythesea.com/2013/03/googles-agent-rank-author-rank-patent-filing/

Dodaj komentarz